onsdag 12. mai 2010

Edvald fortsatt skadet. Hvorfor det?


Jeg leser med mer enn gjennomsnittelig interesse at Edvald fortsatt sliter med sin vonde akilles. Jeg tenker tilbake på oldtidens Krigsherre, den usårbare Akilles. Det var bare ett sted han hadde et sårbart punkt, og det var på det overnevnte punktet som har fått navnet etter ham.
Paralellen er det i allefall lov til å smake på.

Hva er det som gjør at en syklist får akillesproblemer? Det er omtrent det eneste stedet i beina jeg ikke har hatt vondt i gjennom alle mine år som syklist!
Jeg tror ikke det er syklingen alene som er problemet.
Jeg tipper at vi får mye ut av følgende:
Skisko og sykling i alt for lav temperatur.
Det er selvfølgelig hyggelig å kunne bo nær venner og familie, men sykling er og blir en sommeridrett. Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke en mann som tjener store penger ikke kjøper eller leier seg en leilighet på et varmt sted som kan benyttes i de kalde vintermånedene. Jeg er helt sikker på at det skal være mulig å få med seg en kamerat eller to til å holde seg med selskap mens man er der også.

Det er på tide å ta vare på de mest ettertraktede beina i sykkelverdenen:
Flytt til Italia,Spania eller Sør-Afrika Edvald.
Gå på ski kan du gjøre når du legger opp, eller på isbreene i Seiser Alm som avveksling! Jeg sier dette fordi jeg vil du skal få en så stor karriere som du kan. Da må du kanksje reise hjemmefra.

Lykke til, Edvald! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar